De eerste week - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Maarten Samantha - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Maarten Samantha - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Maarten

26 September 2015 | Australië, Collaroy

Goedemorgen allemaal!

We zeggen nu wel goedemorgen, maar op het moment van schrijven liggen jullie allemaal op één oor of komen jullie net de stad uit rollen. Dat is nog wel een beetje wennen voor ons en vast ook voor jullie, maar dit is niet het enige dat hier precies het omgekeerde is als in Nederland. Sommige dingen zijn minder prettig, zoals wanneer je hoognodig naar het toilet moet, de deur open wil draaien en naar binnen rent om vervolgens een flinke bult op je voorhoofd te krijgen omdat het slot net de andere kant op draait en de deur dus nog niet open was. Andere zaken zijn dan wel weer een stuk aangenamer. Zo word je hier overal vriendelijk te woord gestaan, staat iedereen op voor ouderen in de bus en anderhalf uur in de bank zijn om alle financiële zaken op orde te krijgen voelt ook gewoon als een leuk uitje.

Vandaag stond op de planning om naar de Blue Mountains te gaan, maar vanwege het absurd slechte weer de afgelopen dagen hebben we met de hele groep besloten om dat tripje te skippen. Ja ja, het is hier ook gewoon af en toe ***weer! Daarnaast is het zelfs nog wisselvalliger dan in Nederland, want in een uur tijd kan je hier drie keer zeiknat regenen en opdrogen. Achteraf gezien hadden we dan ook best kunnen gaan, want het is nu stralend weer. Maar desondanks hebben we onze dag goed besteed door een stuk te gaan hardlopen en zitten we nu in de bus op weg naar Sydney centrum. Maandag gaan we surfen en in de loop van de week zullen we waarschijnlijk onze reis doorzetten naar het noorden. Daarover zullen jullie vast meer horen in onze volgende update! XOXO Maarten & Samantha

• 28 September 2015 - 05:53

Gerry Peereboom:

Hallo maarten en samanta

Heerlijk om te zien en te lezenhoe het daar in australie gaat.
    Super gaaf !
    Wij hebben zondag een chihuahua wandeling gemaakt ook lachen.
    Groetjes van gerry