Surfkamp - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Maarten Samantha - WaarBenJij.nu Surfkamp - Reisverslag uit Arrawarra, Australië van Maarten Samantha - WaarBenJij.nu

Surfkamp

Blijf op de hoogte en volg Maarten

09 Oktober 2015 | Australië, Arrawarra

Hey Hallo allemaal,

Er is al weer een hoop gebeurt sinds onze laatste update. We zijn naar Sydney vertrokken en hebben daar 2 nachten in een partyhostel geslapen. Dit wisten wij niet van te voren, maar dit werd duidelijk nadat ze ons gratis drankjes aanboden in de bar onder het hostel als compensatie voor het geluidsoverlast. Uiteindelijk hebben we daar prima geslapen en begonnen we uitgerust aan ons volgende avontuur, zeven dagen surfkamp!! Vrijdagochtend om kwart voor zeven werden door de Zweedse surfdude Marino verwacht op Sydney Central Station. In een kwartier tijd gooide deze jongeman er zoveel Gnarly's, Epic's en Awesome's uit dat we ons afvroegen of we in een sketch waren beland. Gelukkig konden we dit even laten bezinken gedurende de 9 uur durende treinreis van Sydney naar Coffs Harbour. Vanaf Coffs Harbour werden we met een busje naar het Spot X kamp gebracht, bij Arrawarra Beach. Eenmaal daar aangekomen bleek het stereotypische beeld van de surfers toch wel redelijk te kloppen. Allemaal waren ze atletisch, een beetje wazig en lui, maar over het algemeen hele relaxte mensen. We kregen een rondleiding over het kamp en werden uiteindelijk naar onze hutjes begeleid. Wij lagen in een klein hutje met 5 stapelbedden, met overal zand en beestjes. Dit viel niet bij iedereen in goede aarde en er was zelfs een bed waar niemand in wilde omdat een mierenkolonie de hoek naast dat bed had geconfisqueerd als vakantie onderkomen. Noodgedwongen moesten wij toen maar in één bed slapen, zodat dat meisje in een ander bed kon slapen, erg knus allemaal. Toen we een beetje gesetteld waren was het net tijd voor het avondeten, want stipt om 6 uur stond iedereen in de rij. Na een lekker bord eten hebben we nog even een spelletje gespeeld onder het genot van een drankje en zijn we ons bed in gedoken want de volgende dag stond onze eerste surfles al in de planning. Onder leiding van onze instructeurs Kate en Paul verliepen onze lessen voorspoedig, op een paar kleine blessures na: een verstuikte enkel, verkrampte kuit, verdraaide knie, verrekte schouder en lies en een aantal schrammen, sneetjes en blauwe plekken. En dat was alleen nog maar het lijstje van Maarten! De eerste dag leerden we opstaan, de tweede dag remmen en vaart maken en de derde dag werden we gepromoveerd naar een kleiner en wendbaarder board en leerden we rustig aan bochtjes maken. Tussendoor maakten we nog een klein uitstapje met een raft de oceaan op, maar toen we na een gigantische golf met boot en al over de kop vlogen en door de mangel werden gehaald besloten we om het volgende tripje wat rustiger aan te doen. Dus besloten we de driving range van de plaatselijke golfbaan op te zoeken. Voordat wij konden afslaan moesten we echter wel eerst een aantal kangoeroes wegjagen die daar lagen te zonnen. We kwamen er al gauw achter waarom het ook wel de Kangoeroe Golf Course werd genoemd, want die beesten zaten werkelijk overal! Uiteraard hebben we daar nog een paar leuke kiekjes van geschoten om vervolgens weer terug te gaan naar het kamp. De volgende dag was alweer onze laatste dag, waarna we verder reisden naar Byron Bay, voor nog twee dagen surfen! Omdat dit nu al een redelijk lang verhaal is geworden horen jullie in de volgende update meer over wat we daar allemaal beleefd hebben. XOXO Maarten & Samantha

• 09 Oktober 2015 - 10:48

Gert KLaassen:

Goedendag kids,
    Een heel mooi en boeiend reisverslag. Alleen ging ik daar niet meer surfen, maar die golfbanen zouden mij wel trekken. Veel plezier daar nog en jullie hebben nog MAAR 49 weken. XXX Gert.

• 09 Oktober 2015 - 22:17

Marcella :

Hey dudes,
    Ik zeg "wat zijn jullie lekker bezig geweest", de nodige spierpijn zal er dan ook wel zijn maar die zon en temperatuur zal daar wel goed aan doen dus even liggen aan 't strand en bijkomen maar ;)
    Love you, bye

• 10 Oktober 2015 - 09:01

Astrid:

Super leuk om de verhalen te lezen. Blijf ze schrijven en veel plezier.xx Astrid

• 11 Oktober 2015 - 13:36

Geeske:

wow wat een spannende dingen hebben jullie al gedaan zeg, heel leuk om te lezen dat jullie je zo vermaken, ben erg benieuwd naar het volgende verhaal ,doei doei xx

• 12 Oktober 2015 - 09:18

Ellis En Alex:

Wat leuk zeg allemaal. Het zal de pijntjes vast wel waard geweest zijn. Lekker bezig dus. Xxx van ons

• 12 Oktober 2015 - 21:11

Miranda:

Haha wat een verhaal, jullie vermaken je prima.
    Super leuk op te lezen..

• 17 Oktober 2015 - 18:03

Marian (oma Van Shirel En Yaron):

wat leuk om te lezen , ben benieuwd naar de verdere verhalen .

• 18 Oktober 2015 - 16:04

Thea Groothuizen:

Een fijn begin van jullie reisjaar wij wensen jullie heel veel plezier toe

• 19 Oktober 2015 - 16:17

Marjan Spronk Hardenberg:

Wat een fantastisch avontuur , veel plezier nog . dikke knuffel xxx

• 06 Juni 2016 - 08:08

Imca Van Den Broek:

Deze verhalen kun je later mooi aan je kleinkinderen vertellen.
    "En weet je wat opa en oma vroeger hebben gedaan?"....